Αναλυτικά η Ύλη της Κατεύθυνσης
Δ1. Business Strategy for Digital Transformation
Δ11. Εισαγωγή στη Συστημική Προσέγγιση για τον Ψηφιακό Μετασχηματισμό Επιχειρήσεων
- Ψηφιακός Μετασχηματισμός: Βασικές έννοιες – Τεχνολογίες.
- Στρατηγικές ψηφιακού μετασχηματισμού επιχειρήσεων.
- Συστημική προσέγγιση στον ψηφιακό μετασχηματισμό επιχειρήσεων.
Δ12. Systems Approach for Digital Transformation
Αναδιοργάνωση και Επανασχεδιασμός Επιχειρησιακών Διεργασιών
Η αναδιοργάνωση και ο επανασχεδιασμός των επιχειρησιακών διεργασιών, στο πλαίσιο βελτιστοποίησης του ψηφιακού μετασχηματισμού, στοχεύει στην αναθεώρηση των ροών εργασίας, αξιοποιώντας τα πλεονεκτήματα που προσφέρουν το διαδίκτυο, τα ψηφιακά μέσα και οι νέες τεχνολογίες. Η αναδιοργάνωση και ο επανασχεδιασμός των επιχειρησιακών διεργασιών αφορά τόσο στις ενδοεπιχειρησιακές δραστηριότητες, όσο και στις σχέσεις μεταξύ της επιχείρησης και των ομάδων διακύβευσης συμφερόντων, που σχετίζονται με τη λειτουργία της.
Χαρτογράφηση Ρεύματος Αξίας (Value Stream Mapping)
Η Χαρτογράφηση Ρεύματος Αξίας αποτελεί ισχυρό διαγνωστικό εργαλείο, το οποίο συμβάλει στην απεικόνιση των εργασιών που σχετίζονται με την παραγωγική δραστηριότητα, τόσο από την πλευρά της ροής των εργασιών που διεξάγονται, όσο και των πληροφοριών που διαχέεται μεταξύ των εμπλεκομένων. Σκοπός του εργαλείου είναι ο εντοπισμός των δραστηριοτήτων μη προστιθέμενης αξίας κατά μήκος της αλυσίδας παραγωγής και στόχος η επίτευξη μιας βιώσιμης και βελτιστοποιημένης μελλοντικής κατάστασης.
Σύστημα Παρακολούθησης, Μέτρησης, Ανάλυσης και Αξιολόγησης της Απόδοσης
Ένα σύστημα παρακολούθησης, μέτρησης, ανάλυσης και αξιολόγησης της απόδοσης, περιλαμβάνει αντικειμενικούς σκοπούς και ποσοτικοποιημένους στόχους, οι οποίοι είναι συμβατοί με το πλαίσιο λειτουργίας και το στρατηγικό προσανατολισμό της επιχείρησης, καθώς και ένα σύνολο δομημένων μετρήσεων, μετρητικών και δεικτών απόδοσης, μέσω των οποίων παρέχεται η απαιτούμενη πληροφορία ως προς την επίτευξή τους. Σκοπός της εφαρμογής του συστήματος αποτελεί η αποτελεσματική παρέμβαση στην οργάνωση, τη λειτουργία ή/και τη δομή της επιχείρησης, ανάλογα με το μέγεθος της απόκλισης ή τη σύγκληση με τους προσδοκώμενους στόχους.
Δ13. Business Strategy in Practice for Digital Entrepreneurship
- Εντοπισμός εταιρικών λειτουργικών περιοχών ψηφιοποίησης, από το εμπειρικό στο τεχνοκρατικό.
- Πως να αρχίσω ένα έργο ψηφιακού μετασχηματισμού, πως να σκεφτώ σε όλες τις διαστάσεις;
- Ολοκληρωμένη προσέγγιση, δράσεις, έργα, υποέργα, project management ψηφιοποίησης, σημεία προσοχής.
- ‘’winning as a team’’, πώς θα πετύχω συνολικά; πως να κτίσω ένα ανθρωποκεντρικό ψηφιακό οικοσύστημα.
Δ2. Systemic Design Thinking for Digital Business
Δ21. Business Plan and Business Model Canvas
- Business Model
- The Business Model Canvas
- The Business Plan
- The Triple Layered Business Model Canvas
- Dynamic Simulation of Business Model Canvas using AnyLogic
Δ22. Digital Process Simulation Modeling for Business Applications using AnyLogic
- Systems and Processes
- Digital Business Process Simulation Modeling
- Examples of Digital Business Process Simulation Modeling using AnyLogic
Δ23. Μοντελοποίηση επιχειρησιακών διεργασιών, Business Process Model and Notation (BPMN)
- Εισαγωγή στη BPMN, σύνδεση με Διαχείριση Επιχειρησιακών Διεργασιών
- Βασικά στοιχεία BPMN: Events, Activities, Transitions, Gateways
- Εφαρμογή στη μοντελοποίηση διεργασιών, Παραδείγματα.
- Προηγμένες έννοιες BPMN: Subprocesses, Event types. Διαγράμματα συνεργασίας. Εφαρμογή στη μοντελοποίηση σύνθετων διεργασιών.
- Βέλτιστες πρακτικές στη μοντελοποίηση με BPMN.
- Μελέτη περίπτωσης.
- Παρουσίαση λογισμικών για BPMN.
- BPMN και συστημικό
Δ3. Applied Digital Transformation Tools for Business Innovation
Δ31. Visual Analytics Workshop: Data-based Digital Transformation
- Why do we Visualize? Best Practices and Examples:
How data visualization supports decision-making, thus leading to successful Digital Transformation; - Presentation of a state-of-the-art Visual Analytics Tool:
TIBCO Spotfire is on of the few state-of-the -art tools that cover Dashboarding, Visual Analytics, Data Streaming, Data Science, and AI; - Hands-on workshop:
Students will be encouraged to use TIBCO Spotfire to solve a real-life problem.
Δ32. Applied Digital Transformation Tools, technical issues & capabilities
- Digital infrastructure
- Processes
- ERP, CRM, WMS, Retail/POS, RDBMS, B.I., A.I., others
- Back up issues and solutions
- Security
- Support Services model
- e-Commerce, B2B
- B2C suite
- Specialized tools
- Training issues
- Other Specific digitization transformation issues and partnerships
Δ33. Βασικά Εργαλεία Λειτουργίας για Ψηφιακό Μετασχηματισμό και Επιχειρηματική Δράση
- Σχεδιασμός Λογοτύπου Εταιριών
- Σχεδιασμός Ονόματος Επιχειρήσεων, Ονοματοδοσία
- Σχεδιασμός Εταιρικής Ταυτότητας
- Δημιουργία Δυναμικών Ιστοσελίδων
- Σχεδιασμός User Interface UI εφαρμογών
- Σχεδιασμός Γραφικών post για Social Media
- Δημιουργία Εταιρικών Βίντεο και Animation
Δ34. Systemic Digital Marketing
Δ341. Οnline/web marketing, δημιουργία διαδικτυακής εικόνας
- Εισαγωγή – Τι είναι το Digital Marketing – Αξονες – Παράγοντες και βασικά πλεονεκτήματα
- Online παρουσία, SEO (Search Engine Optimization) και ανάδειξη στις μηχανές αναζήτησης (Google). Βασικοί κανόνες βελτιστοποίησης ενός Ιστότοπου ανά κατηγορία (Info Site, E-shop κλπ.) και βελτιστοποίηση του UserJourney.
- E-mail marketing campaigns, GDPR, τακτικές και εργαλεία, στρατηγική Marketing.
- Google Analytics, Google Webmaster & Tracking Tools, κατανόηση των στατιστικών στοιχείων, παραγωγή Reports, χρήση Google Analytics.
- Mobile Marketing
Δ342. Social Media Marketing
- Facebook Facebook Pages, Facebook Groups, Facebook Video Marketing.
- Instagram Marketing. Instagram for business, Influencer Marketing
- Twitter Marketing, Twitter και δημόσια πρόσωπα, Twitter for Business
- YouTube Marketing, Video Marketing & Youtubers, Moneytising.
- LinkedIn Marketing. Προσωπικό LinkedIN και LinkedIn for Business.
- Pinterest Marketing, Google Plus Marketing
Δ343. Διαφήμιση στο διαδίκτυο, Smart Advertising
- Διαφήμιση στο Διαδίκτυο, Smart Advertising, Affiliate Marketing, Adsense
- Google Adwords Διαφημιστικές Καμπάνιες (Μέρος 1ο)
- Google Adwords Διαφημιστικές Καμπάνιες (Μέρος 2ο)
- Διαφήμιση στο Facebook, Διαφορετικοί τύποι διαφημίσεων, Business Manager, Ads Manager
- Διαφήμιση στο Instagram
- Διαφήμιση YouTube, LinkedIn και Twitter
- Digital Strategy: Χάραξη Στρατηγικής και κοστολόγηση μιας Online διαφημιστικής Καμπάνιας.